De første KGM Torres EVX har fått norsk jord under hjulene. (Fotos: KGM)

Torres EVX er her

KGM-familie har vokst fra tre til fire biler, for nå er også Torres-modellen på plass i Norge.


Koreanske KGM tilbyr allerede SUV-modellene Rexton og eKorando samt pickupen Musso Grand her i Norge, men er ekstra spent på den fjerde bilen som ankommer kongeriket ‒ Torres EVX. 

Dette er nemlig en SUV som bør passe ganske mange, for med en lengde på 4,72 meter, mulighet for hengerfeste og et bagasjerom på 703 liter haker den ut mange bokser. 

Den har også en litt røffere framtoning med en front som er dominert av smale lykter, og ikke minst har den fått Blade-batteriet til BYD. Det åpner for 462 kilometer oppgitt rekkevidde og 120 kW hurtiglading, ja, til og med 2-veis lading. 

Bilen er også utstyrt med en kjøremodus som høres smart ut her i Norge, nemlig Winter. 

I tillegg har den selvsagt en ADAS-pakke som inkluderer ting som adaptiv cruisekontroll og en filassistent, og innvendig har den seter som både tilbyr oppvarming og forseter som inkluderer ventilasjon og det er støtte for både Apple CarPlay og Android Auto.

Og ja, en formidabel batterigaranti, noe vi kommer til. 

KGM viste fram Torres EVX i Europa tilbake i mars, og nå er elbilen på plass her hjemme. KGM Norge har selvsagt store forventninger. 

‒ Torres EVX er nå tilgjengelig for prøvekjøring hos alle forhandlere over hele landet, sier Steinar Dokken, salgssjef i KGM Norge.

‒ I tillegg har vi ankomster på vei inn til landet, så man kan få levert ny bil raskt ved bestilling.

Dokken tror at Torres EVX for alvor vil sette KGM på kartet.

‒ Vi er svært forventningsfulle til at denne bilen vil være en stor og viktig bidragsyter til KGM-veksten fremover, sier salgssjefen.

‒ Både journalister og forhandlere har allerede rukket å teste den, og tilbakemeldingen er svært gode – både når det gjelder kjørekomfort, rekkevidde og opplevd kvalitet. Særlig får den skryt for lavt støynivå, takket være bilens lydabsorberende materialer. Her kan man være trygg på å gjøre et godt kjøp.

Hvor stor tro KGM har på bilen viser garantien. 

‒ Batteriet kommer med bransjens lengste batterigaranti på hele 1 million kilometer eller 10 år, og nybilgaranti på 150.000 kilometer eller 7 år. Dette gir trygghet for kunden, og er en indikator på bilens kvalitet, sier Dokken.

KGM satser tung i Norge gjennom RSA-nettverket, og har på kort tid etablert mer enn 30 forhandlere rundt om i landet.

Det bør med andre ord være mulig å få testet en Torres EVX i nærheten av der du bor i ganske nær framtid, for nå er den altså på plass.

Introduksjonsprisen er for øvrig satt til 429.900 kroner.

Her er bildene av KGM Torres EVX:

Bildeserie
Debatt

Les mer om:

Elbiler KGM KGM Torres EVX